Odpowiedz

Narzędzia wątku Wygląd
Stary 08-01-2016, 13:14
Damien Thorn's Avatar
Damien Thorn Damien Thorn jest offline
Kumotr

Question Freelancer? Jak zacząć? Proszę o poradę!

Witam wszystkich, jestem nowym użytkownikiem i mam kilka pytań.

Jak wiadomo trzeba uczyć się od ludzi mądrzejszych od siebie i przede wszystkim bardziej doświadczonych, dlatego zarejestrowałem się na tym forum i proszę Was o poradę.

Ostatnio dostałem objawienia i zdałem sobie sprawę, że bycie tłumaczem-freelancerem, to jest coś co chcę robić w życiu.
Jest to praca stworzona dla mnie, czułbym się w niej doskonale. Dlaczego?

Ponieważ jestem introwertykiem, bardzo lubię i cenię sobie samotność.
Z tego co rozumiem praca freelancera wiąże się z samotnością i niezależnością.

Z racji tego, że naprawdę nie przeszkadza mi nawet bardzo długi brak kontaktu z ludźmi, ta praca jest dla mnie idealna.
Plus moje zamiłowanie i pasja do języka angielskiego.

Muszę dodać,że jestem samoukiem i posiadam naturalny talent do angielskiego.
Oglądanie w dzieciństwie angielskiego cartoon network popłaca

Nie studiuję i nie zamierzam studiować filologii.

Lecz poza tym co napisałem, nie wiem zupełnie nic o pracy tłumacza/freelancera.
Stąd moje pytania.

1. Od czego w ogóle zacząć?

Jeśli nie mam żadnego doświadczenia, to gdzie mogę go nabrać?

Czy są jakieś staże/wolontariaty online, gdzie za pracę otrzymam wpis do CV?

Jeśli tak, to jakie strony/firmy/organizacje polecacie?

2. Trening czyni mistrza, dlatego zanim jednak spróbowałbym pracy jako wolontariusz chciałbym najpierw poćwiczyć/wyrobić swoją umiejętność tłumaczenia.
Jak to zrobić? Czy są jakieś strony/programy do tego? Czy po prostu tłumaczyć jakiś dowolny tekst po angielsku?

3.Czy są jakieś programy które pomagają w pracy tłumacza lub których używacie?
Obsługę jakich programów muszę opanować?

4. Są jakieś poradniki lub artykuły które mogą mi pomóc?

5. Gdzie szukać pracy i zleceń?

Z góry dziękuję za pomoc nowicjuszowi