Odpowiedz

Narzędzia wątku Wygląd
Stary 05-28-2012, 07:15
caia.balcania's Avatar
caia.balcania caia.balcania jest offline
Szyszkownik

Miejscowość: Sofia, Bułgaria
Domyślnie Filologia ukraińska

Witajcie,
Czy wiecie gdzie w Polsce można studiować filologię ukraińską bądź jakąś specjalność związaną z Ukrainą(nie tylko filologia, może być też wschodoznawstwo)? Z tego co mi wiadomo, od października w Poznaniu otwierają filologię ukraińską. Czy gdzieś jeszcze?
Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 05-28-2012, 07:48
pavelw8809 pavelw8809 jest offline
Podszyszkownik

Miejscowość: Wrocław
Domyślnie

Jeżeli chodzi o filologię ukraińską to studiować ją można między innymi w ramach filologii słowiańskiej na Uniwersytecie Wrocławskim.

Oprócz tego filologię ukraińską prowadzi UMCS w Lublinie, Uniwersytet Warszawski, Uniwersytet Szczeciński i Uniwersytet Jagielloński.

Jeżeli chodzi o Wschodoznawstwo, to jestem studentem V roku tego kierunku. Ja jestem zadowolony. Wschodoznawstwo można studiować tylko na UAM w Poznaniu. To jedyne takie studia. Jeżeli pasjonują Cię kraje byłego ZSRR, to studia właśnie dla Ciebie, w szczególności, że można wybrać ścieżkę wschodnioeuropejską.

Ewentualną alternatywą do Wschodoznawstwa mogą być studia wschodnie na Uniwersytecie Warszawskim, ale to nie to samo.
Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 05-28-2012, 07:51
Podszyszkownik

Domyślnie

Ach... zapomniałbym. Dodam jeszcze, że na wschodoznawstwie również są lektoraty z języka ukraińskiego. Sam na nie uczęszczałem.
Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 05-28-2012, 09:16
lustig1984 lustig1984 jest offline
Podszyszkownik

Domyślnie

Na Uniwersytecie Śląskim był kierunek: języki wchodniosłowiańskie, ale nie jestem pewna czy jeszcze jest ...
Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 06-03-2012, 23:50
agata.wrzeszcz agata.wrzeszcz jest offline
Podszyszkownik

Domyślnie

czy nie lepszym pomysłem byłoby wybranie filologii rosyjskiej ze specjalnością ukraińską? Taka jest zdaje się na UŁ
Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 06-04-2012, 00:45