Odpowiedz

Narzędzia wątku Wygląd
Stary 03-12-2018, 00:43
yuliiadyvoniak yuliiadyvoniak jest offline
Kumotr

Domyślnie Praca magisterska

Witaj!

Jestem studentką studiow magisterskich na kierunku lingwistyka. Interesuje mnie tłumaczenie filmu jako forma tłumaczenia audiowizualnego i myślę o przetłumaczeniu filmu na moją pracę magisterską. Jednak prawie niemożliwe jest znalezienie filmu, którego oryginalne dialogi nigdy nie zostały przetłumaczone na mój język A. To tak, jakby prawie wszystkie filmy zostały przetłumaczone przez tłumaczy komercyjnych lub niekomercyjnych. To pierwsza część mojego dotychczasowego problemu: znalezienie filmu, którego oryginalne dialogi nie zostały przetłumaczone na mój język A.
Drugi problem, jaki mam z moją tezą, to to, że nie wiem, który film będę lub powinienem przetłumaczyć. Dążę do filmów bogatych w wyrażenia i idiomy związane z kulturą, aby ten film mógł dostarczyć mi materiału dźwiękowego do dalszego zbadania i krytyki w późniejszych częściach mojej pracy magisterskiej. Ale nie wiem, który film pasuje do tych wymagań. Czy znasz jakiś film, którego język jest angielski i zawiera wiele związanych z kulturą wyrażeń i idiomów? Jeśli tak, czy mógłbyś zaproponować kilka? Jakiego rodzaju podejścia powinienem przestrzegać w mojej pracy magisterskiej? Tłumaczenie filmu, który nie został jeszcze przetłumaczony lub który ma istniejące tłumaczenie na rynku? Jakiego rodzaju film powinienem wybrać i jakie są nazwy tych filmów? Z góry dziękuję.
Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 03-12-2018, 14:47
flyakite flyakite jest offline
Starszy Kumotr

Domyślnie