Odpowiedz

Narzędzia wątku Wygląd
Stary 04-03-2013, 12:10
Aliana Aliana jest offline
Podszyszkownik

Domyślnie Lekceważący stosunek do studentów filologii

Wizyta u neurologa, starsza, średnio przyjemna babka pyta mnie, co studiuję. Odpowiadam, że filologię angielską. Na co ona parska śmiechem i rzuca pogardliwie "haha i co potem? szkółka?"

Nie jest to pierwsza i obawiam się, że nie ostatnia taka reakcja na nasz kierunek. Jakie macie doświadczenia? Zetknęliście się z pozytywnymi reakcjami?
Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 04-03-2013, 13:16
magdas200 magdas200 jest offline
Kumotr

Domyślnie

Kiedyś przemiły pan policjant powiedział mi, że to przecież nie studia "a co to w ogóle za kierunek, przecież to banał"

Ostatnio edytowane przez saguinus_midas : 11-01-2016 o 21:22. Powód: interpunkcja
Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 04-03-2013, 14:51
mammed mammed jest offline
Podszyszkownik

Domyślnie

Zazwyczaj na ludzi studiujących filologię angielską patrzy się z pogardą, że nie jest to do końca przyszłościowy kierunek. Jest to błędne założenie. Czyżby szanowany pan neurolog miał na myśli, że nie wybrałaś medycyny, więc jesteś osobą gorszą? Otóż nie. W Polsce strasznie zakorzeniona jest mentalność wyboru "prestiżowego" kierunku studiów. Według mnie każdy kierunek jest godny uwagi, jeżeli go studiując spełniamy siebie, czyli robimy tak naprawdę co lubimy. Zazwyczaj, gdy usłyszę od kogoś, że filologia angielska jest złym kierunkiem, to zadaję pytanie: A ty co studiujesz? Studiujesz to co lubisz? Nie ukrywajmy tego, że większość osób idzie na studia "bo tak wypada". Ja do tej grupy się nie zaliczam. Wybrałem filologię angielską bo taki był mój wybór, z tym wiążę przyszłość. A jeżeli ktoś powie, że po filologii angielskiej nie ma kasy, na myśl przychodzi mi owa sentencja: "Każdy jest kowalem swojego losu".

Pozdrawiam wszystkich studiujących filologię angielską

Ostatnio edytowane przez Aga1991 : 07-08-2017 o 16:12. Powód: interpunkcja, brak polskich znaków, kapitaliki