Odpowiedz

Narzędzia wątku Wygląd
Stary 10-10-2018, 10:23
keyo9 keyo9 jest offline
Kumotr

Domyślnie FCE czy CAE?

Hej, jestem po szkole średniej i chciałabym zdobyć certyfikat. Zdałam maturę ustną na 97%, maturę pisemną podstawową na 100%, a rozszerzoną na 90%. I tu pojawia się mój problem, przygotować się i zdawać FCE, czy przyłożyć się jeszcze do nauki i zdobyć certyfikat później, ale od razu CAE?
Jak myślicie, ile czasu zajęłyby mi przygotowania do egzaminów? :/ Jak to było w Waszym przypadku?
Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 10-10-2018, 10:59
EveAnne's Avatar
EveAnne EveAnne jest offline
Kumotr

Domyślnie

To zależy, czy potrzebujesz jakiegokolwiek certyfikatu jak najszybciej (z powodu pracy, wyjazdu zagranicę itp.), czy możesz sobie pozwolić na poświęcenie nawet kilku lat na przygotowania. Jeśli czas ma znaczenie, szykuj się do FCE. Jeśli nie, poczekaj i zdawaj dopiero CAE. Na pewno szkoda płacić za obydwa egzaminy, jeśli nie ma takiej konieczności.
Nie wiem też, jak dokładnie wygląda obecnie matura, ale z tego, co wspominam, to raczej trudno jednoznacznie określić na jej podstawie czyjeś możliwości. Warto chyba rozwiązać kilka testów poziomujących i poprosić o opinię kogoś z zewnątrz, bo może się okazać, że do CAE jest znacznie bliżej, niż myślisz.
Tak czy inaczej, na przygotowanie dobrze jest mieć minimum kilka miesięcy, gdy chodzi tylko oswojenie z formą egzaminu, a nie nabycie umiejętności językowych. Trudno mi powiedzieć, ile może trwać faktyczna nauka języka do egzaminu, to chyba bardzo indywidualna sprawa.
Niezależnie od tego, na co się zdecydujesz, życzę powodzenia.
Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 10-12-2018, 15:22
joannazdonek joannazdonek jest offline
Starszy Kumotr

Domyślnie

Lepiej trochę więcej się pouczyć i od razu zrobić sobie ten na wyższym poziomie, wiem ze na studiach potem nie trzeba chodzić na angielski, który i tak jest w większości przypadków stratą czasu, więc to dobra motywacja jeśli wybierasz się na studia.
Odpowiedź z Cytowaniem