PDA

View Full Version : Wybór drugiego języka obcego.

kostly
09-06-2015, 12:53
Witam serdecznie,

Nie wiedziałem w jakiej kategorii napisać swój post, z racji że kwestia mojego wyboru nie należy raczej do żadnej z kategorii, wybrałem Hydepark.

Mój problem dotyczy wyboru drugiego języka obcego, a mianowicie jestem studentem drugiego roku geologii, z racji że mój przyszły zawód bardzo często wymaga wielu wyjazdów, lub w ogóle dużo pracy w nim można znaleźć za granicą i faktycznie myślę, żeby wyjechać, to uważam (zapewne słusznie), że warto posiadać jakieś umiejętności językowe.

W zeszłym roku całe wakacje spędziłem w Londynie, obecnie także przebywam tutaj pracując (ostatnie dni), była to najlepsza lekcja języka angielskiego jaką mogłem sobie wybrać. Mimo, że uważam że mój język angielski nie jest na bardzo dobrym poziomie, to potrafię się dogadać, w pracy obsługiwać klientów w tym języku i ogólnie jakoś sobie radzę. Przebywając tutaj dorobiłem się także jakiś oszczędności. W związku z tym zamierzam zainwestować w siebie,a konkretnie w kolejny język. (wiele osób mówi mi, żebym lepiej nauczył się angielskiego niemalze do perfekcji, ale ja osobiście twierdzę, że dobrze znać jeszcze inny język, bo tak na prawdę i tak nie wiadomo w jakim języku będę się kiedyś posługiwał w pracy)

Wracając do sedna sprawy. Za kilka dni wracam, a rozpoczęcie roku akademickiego zbliża się wielkimi krokami. Chcę zapisać się na roczny kurs językowy (być może w kolejnych latach będę go kontynuował.)
Długo zastanawiałem się, który język wybrać. Ostatecznie zastanawiam się nad językiem norweskim i językiem hiszpańskim. Muszę wybrać jeden z nich.

Chciałbym się Was poradzić, który byłby dla mnie lepszym wyborem, biorąc pod uwagę mój przyszły zawód, aspekty ekonomiczne, trudność przyswojenia go i ogólną przydatność. Dla dodania uważam, że kultura hiszpańska, jak i kultura skandynawska są dla mnie interesujące.