PDA

View Full Version : Tłumaczenia symultaniczne - studia specjalistyczne za granicą

Lakshmi
05-27-2013, 09:37
Myślicie, że studia podyplomowe/magisterskie z tłumaczeń symultanicznych za granicą mają sens?
Studiuję filologię niderlandzką, chciałabym zrobić specjalizację z tłumaczeń nl-fr, ale jak wiadomo polskie uniwersytety nie mają tak szerokiego wachlarza ofert... Takich kierunków jest za to pełno w Holandii, Belgii, Francji - ale są skierowane do osób, dla których nl/fr jest językiem A, czyli ojczystym. Myślicie, że Polak ma szansę poradzić sobie na takich studiach?

anna_ch
05-27-2013, 09:48
Polak wszędzie sobie poradzi ;)
Mnie się wydaje, że takie studia to super pomysł. Nawet jeśli na początku będzie ciężko, to przecież nigdzie nie zdobędziesz lepszej praktyki w posługiwaniu się językiem, niż korzystając z niego na codzień. Szczególnie, że to mają być tłumaczenia ustne.

joannaderesz
06-10-2013, 06:58
Wszystko jest do zrobienia :) Ja też uważam, że to jest fantastyczna sprawa i na pewno ma to sens, jakakolwiek byłaby to forma nauki to przecież w każdym miejscu można nauczyć się różnych, ciekawych, nowych rzeczy. Nauka jest przekazywana innymi metodami, poznajesz nowych ludzi, którzy mówią o swoich doświadczeniach. Plusem za granica jest też to, że można nauczyć się wiele o różnicach kulturowych, które bardzo często wpływają na później wykonywaną pracę, także dobrze je znać. :)

emilianna
10-19-2013, 11:30
Uważam, że to świetny pomysł. Zawsze lepiej jest uczyć się wśród osób na wyższym poziomie językowym, bo wtedy skorzystasz więcej. Może to być trochę stresujące, ale dla Twoich umiejętności widzę same plusy. Dodatkowo, taki kurs czy studia bardzo dobrze potem wyglądają w CV…

marta22100
04-24-2014, 18:45
Też uważam, że studia zagranicą to super pomysł. Sama zastanawiam się nad studiami w Wiedniu, tłumaczeniami pisemnymi z języka polskiego, niemieckiego i angielskiego. Nie będzie łatwo ale warto spróbować :)

tyomyeky
05-22-2014, 16:03