PDA

View Full Version : Tlumaczenia konferencyjne- prosba!

AGnieszka
02-19-2008, 11:25
Witam wszystkich serdecznie,
Jestem w tym miejscu po raz pierwszy i z gory przepraszam, ze powtarzam moj watek z innego forum, ale szukam jak najwiecej informacji.
Przejde moze do rzeczy- jestem studentka piatego roku jednej z uczelni w Cz-wie i mam ogromna prosbe i nadzieje, ze wsrod Was znajda sie osoby, ktore cos podpowiedza. Jestem w trakcie pisania pracy magisterskiej "Specyfika zawodu tlumacza konferencyjnego" i mam pewnien problem. Napisalam czesc teoretyczna (troche tla historycznego dot. tlumaczenia, rodzaje tlumaczenia ustnego; oczywiscie opis cech osobowosciowych jakie powinien posiadac TK, problemy napotykane w jego/jej pracy; co czyni TK dobrym a czego powinien unikac; opis miejsca pracy TK czyli booth- i tu o wyznaczonych przez AIIC standardach ISO 2603 i 4043; jakie czynniki wplywaja na jakosc tlumaczenia i troche o ocenie jakosci tlumaczenia; bardzo ogolnie o ksztalceniu tlumaczy w Polsce i w Europie.
Wszystko ok, tylko rodzi sie problem z czescia praktyczna mojej pracy i tu moja prosba o wszelkie sugestie na ten temat. co moglabym w tej czesci napisac? myslalam o przedstawieniu jakichs konkretnych przypadkow, nie wiem moze cos o jakims spotkaniu konkretnych osob np. politykow (jak przebiegala praca tlumacza, jak sie do niej przygotowywal, jakie napotkal problemy, etc.), czy moze cos z wizyty Papieza dwa lata temu. Wiem, ze to chyba malo realne, ale moze jest ktos kto moglby cos podpowiedziec.
Myslalam rowniez o tym zeby porownac wyznaczone standardy dot. kabin z faktyczna sytuacja (na ile sie ich przestrzega, czy maja sie one jakos do rzeczywistosci..bywa pewnie, ze nie, ale zeby to stwierdzic trzeba konkretow, czyli opini ludzi profesjonalnie zajmujacych sie T konferencyjnym). co jeszcze...