PDA

View Full Version : Jakie specjalizacje?

Klaudyna
06-07-2012, 13:33
Wiele mówi się o tym, że tłumacz, aby przebić się na rynku koniecznie musi wyspecjalizować się w jednej lub kilku dziedzinach. Jakie macie specjalizacje? Jak sądzicie - na jakie specjalizacje jest największy popyt? Ja podejrzewam że na tłumaczenia medyczne, prawnicze, ewentualnie coś z zakresu techniki :D
Sama za swoje specjalizacje uważam etnologię - bo z wykształcenia jestem etnologiem, oraz publicystykę - bo na tym polu mam spore doświadczenie i uwielbiam tłumaczyć teksty z tej dziedziny. A jak jest z wami? :)

NataliaSzk
06-07-2012, 14:37
Wiele mówi się o tym, że tłumacz, aby przebić się na rynku koniecznie musi wyspecjalizować się w jednej lub kilku dziedzinach. Jakie macie specjalizacje? Jak sądzicie - na jakie specjalizacje jest największy popyt? Ja podejrzewam że na tłumaczenia medyczne, prawnicze, ewentualnie coś z zakresu techniki :D
Sama za swoje specjalizacje uważam etnologię - bo z wykształcenia jestem etnologiem, oraz publicystykę - bo na tym polu mam spore doświadczenie i uwielbiam tłumaczyć teksty z tej dziedziny. A jak jest z wami? :)

Wydaje mi się, że w dobie komputerów specjalizacja z informatyki jest dobrym rozwiązaniem. Osobiście studiuję "tylko" na Lingwistyce, ale tłumaczenia z informatyki to coś, w czym chciałabym pracować, gdybym miała możliwość.

translafox
06-07-2012, 15:55
Techniczne, z tym, że "techniczne" jest szerokim pojęciem i ciekaw jestem czy w swojej ofercie na wizytówce czy na stronce dobrze jest to rozwinąć?

Hallali
06-07-2012, 18:18
Zdaje się,że temat już był...

Najlepiej chyba wybrać specjalizację niszową, gdyż większe ma się potem szanse na zdobycie zlecenia. Specj. techniczna jest mile widziana, jednak tak jak już ktoś zauważył, jest to bardzo szeroki zakres słownictwa.. Jeśli chcesz być tłumaczem przysięgłym to na pewno motoryzacja i prawo, jeśli pisemnym- prawo i handel/marketing, jeśli ustnym- Unia Europejska, turystyka...

Klaudyna