PDA

View Full Version : Ilość czy jakość, drastycznie niskie stawki za tłumaczenia

adziazk
03-07-2012, 18:57
Czy Waszym zdaniem tłumacz powinien podejmować pracę za wszelką cenę? Czy istnieją jakieś granice odpłatnosci za tłumaczenia. Co tak naprawdę jest ważniejsze, szybko i dużo, czy może wolniej, ale w dobrej jakości.

Angela_Krk
03-07-2012, 19:31
Dzisiaj dostałam takiego linka od koleżanki i myślę, że odpowiedzi na forum są również odpowiedziami na Twoje pytanie:

http://forumtlumaczy.pl/index.php/topic,29483.25.html

"Moje imię to Justyna oraz jestem studentką filologi angielskiej i mieszkam w Estonii. Od paru lat zajmuje się tłumaczeniem tekstów, instrukcji, stron internetowych itp. Poniżej możecie zobaczyć moją ofertę oraz ceny.
Język angielski na język polski - 1 STR A4 - 15zł | 50 STR - 150zł | 100 STR A4 - 180zł
Język polski na język angielski - 1 STR A4 - 20zł | 50 STR - 160zł | 100 STR A4 - 260zł
Język estoński na język polski - 1 STR A4 - 17zł | 50 STR - 170zł | 100 STR A4 - 290zł
Język polski na język estoński - 1 STR A4 - 21zł | 50 STR - 190zł | 100 STR A4 - 330zł"

skara
03-07-2012, 20:18
Ten cennik to jakieś kpiny czy co? Jeśli ma się stawkę x za jedną stronę to nie wiem w którym równoległym wymiarze stawka za stron 100 jest równa wynagrodzeniu za stron 12?! :confused: Rozumiem, że jeśli się trzaska tekst 100 stronowy o stałej tematyce to można zaproponować jakiś minimalny upust, ale jeśli upust sięga ponad 90% to, że się brzydko wypowiem, "cycki opadają".

Wg mnie tłumacz wykonujący swoją pracę dobrze i z chociaż minimalnym doświadczeniem nie powinien brać mniej niż 25 zł + VAT.

karolina2976
03-08-2012, 17:32
Ja uważam, że cena powinna jednak pokrywać koszt wykonanej usługi (np. zużycie prądu, papieru, tuszu...)

prayforpower
03-09-2012, 11:46