PDA

View Full Version : Współpraca z wydawnictwami - jak zacząć?

Lod
02-12-2008, 17:56
Czy macie doświadczenia w pracy z jakimiś wydawnictwami? Jak zaczęliście współpracę? Nie ukrywam, że mam chrapkę na taką ciepłą posadkę, ale właśnie nie wiem jak zrobić ten pierwszy, chyba najważniejszy krok...

Będę wdzięczny za wskazówki.

Pozdrawiam serdecznie,
Lod

MarekS
02-12-2008, 18:04
A próbowałeś wysyłać emaile ze swoimi CV do wydawnictw, które Cię interesują?

Lod
02-12-2008, 18:07
Jeszcze nie, bo właśnie obawiam się, że samo CV nie wystarczy:rolleyes:

Pozdrawiam,
Lod

MarekS
02-12-2008, 18:10
Jakie książki chciałbyś w ogóle tłumaczyć?

Lod
02-12-2008, 18:16
Te o tematyce informatycznej są mi chyba najbliższe, dlatego też to właśnie tłumaczenie książek informatycznych satysfakcjonowałoby mnie najbardziej. Problem w tym, że nie mam doświadczenia w takich tłumaczeniach, a nie chcę być skreślony przez wydawnictwo już na początku przez nieodpowiednie zapytanie / zgłoszenie / maila.

Pozdrawiam,
Lod

MarekS
02-12-2008, 18:27
Wydaje mi się, że tłumaczy książek informatycznych nie ma za wielu, więc pewnie każde wydawnictwo przyjmie cię z otwartymi ramionami :)

Napisz maila do kilku wydawnictw, które cię interesują, umieszczając w mailu kilka zdań o tym kim jesteś, czym się zajmujesz, czym chciałbyś się zajmować i opisz swoje zainteresowania. Po chwili zastanowienia doszedłem do wniosku, że wysłanie "suchego" CV może dać efekt inny od zamierzonego - mogą to przyjąć jako wysłanie emaila na "odwal się", hurtowo. Zaś napisanie kilku słów od siebie może zostać odebrane jako oferta skierowana tylko do tego jednego wydawnictwa, co jest miło odbierane. Na twoim miejscu zrobiłbym tak jak przed chwilą napisałem ;)

TheBlood
02-12-2008, 18:31
Zainteresowania zainteresowaniami, praca pracą, ale Lod jakie masz wymagania płacowe? Z tego co wiem, to opłacalność takiego przedsięwzięcia (tj. tłumaczenia książek) nie jest za duża...

MarekS
02-12-2008, 18:32