View Full Version : lingwistyka a anglistyka
joanna8606
12-29-2009, 20:25
Chociaż sama jestem studentką lingwistyki i bardzo doceniam to,że na naszym kierunku kładzie się nacisk na praktyczną naukę języka ( a nawet dwóch:)), to mam jednak wrażenie,że czasami barkuje teorii z niektórych dziedzin języka np. gramatyki- co w moim przypadku najczęściej 'wychodzi' przy tłumaczeniach. Jak myślicie, które z w/w kierunków studiów lepiej przygotowują do zawodu tłumacza?
Dorota Sałata
12-29-2009, 20:54
Moim zdaniem do zawodu tłumacza lepiej przygotowuje lingwistyka, mamy zajęcia z tłmaczami i tłumaczymy aktualne dokumenty na jakie jest zapotrzebowanie. Zajęcia z tłumaczenia też są podzielone osobno na tłumaczenia specjalistyczne pisemne, konsekutywne, symultaniczne, tłmaczenie napisów do filmów. Nie wiem czy na angilistyce i germanistyce są takie szczegółowe zajęcia? Czekam na wypowiedzi osób z filologii.
aleksandra.antoniak
01-01-2010, 15:21
Podzielam zdanie Doroty. Filologia w żadnym stopniu nie przygotowuje do tłumaczeń, na lingwistyce otrzymujemy wiedzę nie tylko teoretyczną, ale również praktyczną. Braki gramatyczne są do przeskoczenia dzięki samodzielnej pracy w domu, natomiast nie wyobrażam sobie przystąpienia do wykonywania zawodu, bez wielu cennych inforamcji dotyczących tłumaczenia.
Jako że studiuję i lingwistykę i filologię, myślę, że mogę powiedzieć coś na ten temat. Lingwistyka przygotowuje lepiej do zawodu tłumacza. Są to studia w dużej mierze praktyczne. Na filologii tłumaczenia ograniczają się do zajęć z języka fachowego (przynajmniej na wariancie filologii studiowanej przeze mnie). Są fakultatywne warsztaty z tłumaczeń, ale jest ich znacznie mniej niż na lingwistyce.
darkliquoredeyes
01-02-2010, 00:44