PDA

View Full Version : Języki celtyckie

Agnieszkaa
12-11-2011, 11:04
Wiem, że na forum jest już wątek dot. języka bretońskiego, ale ja chciałabym pójść trochę szerzej i zacząć dyskusję na temat wszystkich języków celtyckich. Czy znajdą się jacyś entuzjaści/tłumacze tych języków? Ja studiuję na specjalizacji celtyckiej filologii angielskiej na UAM w Poznaniu, więc oprócz angielskiego uczę się też walijskiego i irlandzkiego. Wiem, że również na KUL-u istnieje możliwość nauki tych języków. Przyzna się ktoś? :)

Dunya
12-11-2011, 20:08
Przyznaję się do irlandzkiego. :)

Agnieszkaa
12-12-2011, 11:46
O, a gdzie się uczyłaś/uczysz? Pracujesz z irlandzkim?

Dunya
12-12-2011, 19:18
Dopiero zaczynam. Prywatnie się uczę. Co do pracy, to mam nadzieję na wykorzystanie w przyszłości, ale do tego dłuuuuuga droga. :D

ttova
12-14-2011, 00:28
Agnieszkaa, po pierwsze zazdroszczę, po drugie dziękuję za uświadomienie mi, że nie tylko Lublin ma taką specjalizację (czyli więcej opcji w kwestii na co ewentualnie mogę zamienić Kraków). :D

Ja irlandzkiego uczyłam się w Pradze i wiem, że w Czechach można to robić też w Ołomuńcu. Rzecz o tyle warta wspomnienia, że kiedy wykorzysta się już wszystkie erasmusy i inne opcje wyjazdów zachodnich, a nie bardzo chce się siedzieć w swoim mieście, są jeszcze programy stypendialne nastawione na zwiedzanie Europy Środkowej, np. CEEPUS lub stypendium Funduszu Wyszehradzkiego, o których nie każdy nieeuropośrodkowy filolog wie. :)

Agnieszkaa
12-14-2011, 18:58
No zobacz, nawet ja o tym nie wiedziałam. :) A specjalizacja w Poznaniu istnieje "dopiero" piąty rok, w Lublinie jest starsza. Ja jestem pierwszym rokiem na tej specjalizacji - królikiem doświadczalnym. ;) I od Lublina różnimy się tym, że tam się wybiera tylko 1 język - irlandzki lub walijski, a u nas oba są obowiązkowe, w programie.

Dunya, wow, udało Ci się znaleźć prywatnego nauczyciela irlandzkiego?