PDA

View Full Version : Podręczniki do japońskiego

Asia
10-19-2011, 21:52
Pytałam już o strony internetowe wspomagające naukę języka japońskiego, jednak chciałabym też wiedzieć z jakich podręczników korzystaliście i możecie polecić? Są na forum japoniści z Poznania, Warszawy lub Krakowa?

Ja na kulturoznawstwie dalekowschodnim na UJ miałam książkę Minna no Nihongo, która nie jest bardzo zła, ale nie mogłabym jej polecić, przede wszystkim dlatego, że stosuje podpisy pod znakami, co odzwyczaja od myślenia. Poza tym ćwiczenia nie wymagają myślenia, a polegają na powielaniu wzoru. Plusem są dodatki do podręcznika, video, słuchanki, ćwiczenia, książki ze znakami itd.

nensha
10-20-2011, 19:34
Ja zaopatrzyłam się w "Język japoński dla początkujących" Ewy Krassowskiej-Mackiewicz :) Nauczyłam się z niego kany no i takich podstaw. Japończycy mnie rozumieli :D Ale przyznaję, jestem totalną amatorką i po prostu interesuje mnie ta kultura.

Asia
10-23-2011, 21:41
Niedawno odkryłam podręcznik "Genki", żałuję że tak późno, bo jest na prawdę godny polecenia. Lekcje składają się z kilkunastu nawet stron; dialogi, tłumaczona gramatyka i co najważniejsze ćwiczenia, które rozwijają, przy których trzeba się namyśleć, czasem coś przetłumaczyć - co w porównaniu z książką "Minna no nihongo" jest dużym plusem. Ponadto "Genki" ma również osobny zeszyt ćwiczeń wraz odpowiedziami - więc jeśli tylko ktoś chce się uczyć "Genki" jest kompleksowy i na prawdę godny polecenia!

villim
10-24-2011, 20:41