PDA

View Full Version : Jakie stawki dla tłumaczy języków azjatyckich?

Asia
10-02-2011, 22:41
Ciekawi mnie ile może zarobić tłumacz języka japońskiego lub chińskiego. Do jakiej kategorii należą te języki w biurach tłumaczeniowych? Czy jest dużo zleceń? Jakie są wasze doświadczenia? Ktoś z was jest tłumaczem jednego z tych języków?

villim
10-08-2011, 18:51
Nie mam doświadczenia jako tłumacz japońskiego (w sensie zawodowym), natomiast trafiłam kiedyś na dane, którymi się tu podzielę. Japoński należy do III grupy językowej. Orientacyjna stawka za standardowe (do 4 stron dziennie) tłumaczenie pisemne to 90 zł z japońskiego na polski i 110 zł z polskiego na japoński. Ekspresowe tłumaczenie (do 8 stron) to stawki rzędu odpowiednio 130 i 160 zł. Zaznaczam, że nie są to dane z żadnego weryfikowalnego źródła, więc jeśli ktoś może sprostować te informacje w oparciu o własną wiedzę/doświadczenie, to zapraszam. :)

kkabala
10-10-2011, 13:09
Sama też jestem ciekawa, jak kształtują się stawki na naszym rynku dla tych języków. Wydaje mi się, że stawki z jezyka japońskiego spadają na łeb, na szyję, gdyż co roku mamy wiele osób kończoncych japonistyke w kilku wiekszych miastach polski, co przekłada się na większą liczbę tłumaczy na rynku. Czy jestem w błędzie?

villim
10-10-2011, 22:22
Dzisiaj z kolei słyszałam, że tłumacze japońskiego coraz bardziej obniżają swoje stawki - niektóre sięgają już poniżej 50 zł, więc pewnie niestety jest sporo prawdy w tym, o czym mówi kkabala.

Joanna Niedzialek
08-20-2012, 20:42
Niestety jest to prawda - widuję oferty tłumaczeń po 30 i 40 zł za stronę języka japońskiego. Sama dostałam parę razy ofertę współpracy z biurem tłumaczeń, które oferowało mi poniżej 10 zł za stronę (hahaha). O zlecenia pisemne też coraz trudniej niestety (choć tłumaczy symultanicznych wciąż poszukują). Nie wiem natomiast, jak jest z innymi językami, choć podejrzewam, że lepiej niż z japońskim, z uwagi na mniejszą liczbę filologów.

Imperfspirit
08-21-2012, 12:43