View Full Version : jezyk polski jako jezyk obcy
Hanna Wolsztyn
11-05-2009, 21:08
Witam serdecznie wszystkich forumowiczow.
Jestem mgr filologii polskiej. Obecnie mieszkam w UK i chcialabym w jakis sposob wykorzystac swoja wiedze zdobyta na studiach. Czy ktos orientuje sie moze, czy istnieja w Londynie kursyprzygotowujace do nauczania jezyka polskiego jako obcego?
Pozdrawiam serdecznie!
Dorota Sałata
11-05-2009, 21:26
W UK to nie wiem niestety...
Ja studiuję teraz ten kierunek w Lublinie, wiem, że w Polsce jest w 3 miejscach tylko a za granicą na pewno w Chicago. Mam nadzieję, że znajdziesz, gorąco polecam bo to fajny kierunek ! :)
Zdarza się, że polscy emigranci, którzy mają dzieci chcą, aby posługiwały się one ich rodzimym językiem. W tym celu wynajmują często opiekuna native-speaker'a, który zajmie się dzieckiem pod ich nieobecność i będzie rozmawiał z nim cały czas np. po polsku. Bądź, w przypadku starszych dzieci, szukają korepetytora, który będzie dawał ich dziecku lekcje, przede wszystkim chodzi tu o konwersacje. Swoje umiejętności można też "sprzedawać" przez strony internetowe jak np. http://www.verbalplanet.com/teach-polish.asp.
Witam serdecznie wszystkich forumowiczow.
Jestem mgr filologii polskiej. Obecnie mieszkam w UK i chcialabym w jakis sposob wykorzystac swoja wiedze zdobyta na studiach. Czy ktos orientuje sie moze, czy istnieja w Londynie kursyprzygotowujace do nauczania jezyka polskiego jako obcego?
Pozdrawiam serdecznie!
Myślę, że już sama filologia polska daje podstawy do rozpoczęcia nauczania (chociażby udzielania korepetycji).Oczywiście przydaje się wiedza i metody, jak nauczać nierodzimych użytkowników języka, jednak myślę, że lepszym rozwiązaniem niż kurs byłyby np studia podyplomowe.
Dorota Sałata
12-07-2009, 18:09