PDA

View Full Version : bezpieczeństwo danych


marinara
09-11-2011, 16:58
Słyszałam, że niektóre firmy nie pozwalają swoim tłumaczom na przechowywanie danych w 'chmurze', np. Google Documents. Czy zgadzacie się z opinią, iż są tam mniej bezpieczne niż na twardym dysku?

malgosia_n
09-11-2011, 18:34
Są mniej bezpieczne, wiem z doświadczenia :) Niedawno Google z nieznanych mi powodów wyłączyło mi konto na Gmail. Miałam olbrzymie szczęście bo po mojej interwencji po kilku godzinach konto odzyskałam, ale najadłam się strachu bo wyczytałam, że wiele osób już nigdy go nie odzyskało. Google ma napisane w regulaminie, że może w każdej chwili konto wyłączyć. I co wtedy? Jeśli ktoś tak jak ja korzysta z niego praktycznie non stop i gromadzi tam dane dotyczące studiów, pracy itp to taka sytuacja jest dość przykra. Po tym co ostatnio się stało już nie ryzykuję i zapisuję dane na dysku. Jeśli chodzi o maile to warto włączyć przekazywanie poczty na inne konto (nie Googlowskie) i w razie" nieszczęścia" wszystkie informacje są zachowane. Nie można całkowicie ufać Google.

Kagemusha
09-11-2011, 18:40
Ja przechowuję informacje w (właśnie policzone) 4-5 miejscach. Dysk twardy w komputerze, przenośny dysk twardy, pendrive, jedno bądź dwa konta e-mail... Nie widzę możliwości, żeby wszystko na raz przypadkowo uległo skasowaniu/uszkodzeniu/zablokowaniu... Choć mówimy tu o utracie plików, nie o nieautoryzowanym dostępie. Jeżeli zależy mi na poufności danych, to zostaje pendrive i przenośny dysk, odłączany od komputera po transferze danych.

Anna Stępień
09-11-2011, 19:03
Nic, co jest podłączone do "matrixa" (;)) nie jest bezpieczne. Najlepszym rozwiązaniem jest dysk zewnętrzny. Niestety, w zamian za wspaniały dostęp do wszelkich informacji, płacimy ograniczeniem prywatności.

alelyd1605
09-11-2011, 20:02
Dadam: dysk zewnętrzny+ dobry antywirus. Z własnego doświadczenia wiem, że samo przegranie na dysk zewnętrzy może nie byc wystarczające, ponieważ wirus przekopiuje się razem z naszymi plikami :(

MathiasR
09-11-2011, 20:34
Słyszałam, że niektóre firmy nie pozwalają swoim tłumaczom na przechowywanie danych w 'chmurze', np. Google Documents. Czy zgadzacie się z opinią, iż są tam mniej bezpieczne niż na twardym dysku?

Najlepszą odpowiedzią jakiej mogę udzielić jest: "To zależy"

W teorii wszelkie dane zapisane w chmurze obliczeniowej są w niej dużo bezpieczniejsze niż na lokalnym dysku twardym i dyskach zewnętrznych - przynajmniej jeżeli chodzi o ataki "z zewnątrz". Naprawdę, trudno przełamać zabezpieczenia stosowane na platformie Google.

Faktem jednak jest, że pozostawiając je tam umożliwiasz tym samym do nich dostęp samemu Google, który choć twierdzi, że nie użyje ich w złej wierze ma jednak taką możliwość.

Nie dziwi więc, że większość firm jest nastawiona bardzo sceptycznie do idei przetwarzania w chmurze i korzystania w dostępnej w niej usług.

Nigra
09-11-2011, 20:38
Wygląda na to że nasze dane nie sa bezpieczne i ciężko znaleźć "złoty środek". U mnie działa zapisywanie danych na kilku nośnikach oprócz dysku twardego. Nigdy nie zapisuję tylko na jednym koncie pocztowym bo nigdy nie wiadomo co się może stać i mogę mieć ograniczony dostęp do poczty.

luk_m
09-11-2011, 21:27
Ja przechowuję informacje w (właśnie policzone) 4-5 miejscach. Dysk twardy w komputerze, przenośny dysk twardy, pendrive, jedno bądź dwa konta e-mail... Nie widzę możliwości, żeby wszystko na raz przypadkowo uległo skasowaniu/uszkodzeniu/zablokowaniu... Choć mówimy tu o utracie plików, nie o nieautoryzowanym dostępie. Jeżeli zależy mi na poufności danych, to zostaje pendrive i przenośny dysk, odłączany od komputera po transferze danych.
Krótki czas transferu danych pewnie też wystarczy dobremu hakerowi, zresztą wystarczy program szpiegujący, który ci się zainstalował wcześniej, a wirusach nie wspomnę. Prawda jest taka że wszędzie bezpieczeństwo jest porównywalne.

luk_m
09-11-2011, 21:28
Nic, co jest podłączone do "matrixa" (;)) nie jest bezpieczne. Najlepszym rozwiązaniem jest dysk zewnętrzny. Niestety, w zamian za wspaniały dostęp do wszelkich informacji, płacimy ograniczeniem prywatności.
Dysk zewnętrzny też może zostać zawirusowany,można z niego ukraść dane, można ukraść jego samego.

DanW
09-11-2011, 22:24
Jest tyle czarnych scenariuszy, że nie sposób je wszystkie zliczyć. Dysk może się popsuć, serwer naszej poczty może ulec awarii, itp. Ja osobiście większość danych przechowuję na dysku, chociaż nie ukrywam, że i na koncie pocztowym też posiadam sporo informacji. Warto jednak zadbać o jakieś kopie zapasowe, a obecnie najlepszym wyjściem jest prawdopodobnie archiwizowanie danych na dysku zewnętrznym lub innym nośniku.

Sylwia6432
09-12-2011, 12:26
Różne wypadki się zdarzają, dlatego rozsądnie jest mieć po prostu jakieś kopie zapasowe, najważniejsze dane pozgrywane na różne nośniki no i dbać o bezpieczeństwo swoich danych.

Anna Stępień
09-14-2011, 22:07
Dysk zewnętrzny też może zostać zawirusowany,można z niego ukraść dane, można ukraść jego samego.

Dodałabym jeszcze możliwość zgubienia go przez posiadacza oraz zalania go herbatą.

Joasia:)
09-14-2011, 23:02
Ryzyko jest zawsze, nie musi to być 'chmura', w końcu i zwykły dysk może nawalić pewnego dnia i to w najmniej odpowiednim momencie.

Malagutti
09-15-2011, 11:19
Moim zdaniem, backup + dysk zewnętrzny. Warto prowadzić bazę danych tłumaczeń na dysku i co jakiś czas robić backup. Internet to wygodne narzędzie, ale dane są niestety bardzo ulotne.

psotka
09-15-2011, 16:27
Zgadzam się. Kilka kont pocztowych, dyski zewnętrzne, pendrivy, dodałabym jeszcze opcję na pocztach, by maile zapisywały się w draftach. Dzięki temu juz kilka razy uniknęłam stracenia treści ważnego maila.

katarzyna_cwynar
09-15-2011, 17:31
Alternatywą dla google docs może być Dropbox, który w darmowej wersji pozwala na przechowywanie 2gb danych. Polecam, bardzo wygodny w użyciu :)

antwuan
09-17-2011, 10:43
Wszelkie dane zapisane na kontach pocztowych czy innych serwisach można łatwo stracić. Dużo serwisów nie informując użytkownika zapisuje wszystkie dane u siebie na serwerze. Moim zdaniem najlepszym rozwiązaniem są dodatkowe kopie na dyskach twardych, zarówno wewnętrznych i zewnętrznych, oraz na pendrivach. Nie zaszkodzi również skorzystać z programu antywirusowego i zapory.

luk_m
09-18-2011, 00:23
Dodałabym jeszcze możliwość zgubienia go przez posiadacza oraz zalania go herbatą.
No tak możliwości jest pełno więc jedyne wyjście to kopie zapasowe

luk_m
09-18-2011, 00:24
Wszelkie dane zapisane na kontach pocztowych czy innych serwisach można łatwo stracić. Dużo serwisów nie informując użytkownika zapisuje wszystkie dane u siebie na serwerze. Moim zdaniem najlepszym rozwiązaniem są dodatkowe kopie na dyskach twardych, zarówno wewnętrznych i zewnętrznych, oraz na pendrivach. Nie zaszkodzi również skorzystać z programu antywirusowego i zapory.
Antywirus i firewall to podstawa ... a powiedziałbym nawet że podstawa podstawy

marinara
09-18-2011, 14:56
Serdecznie dziękuję Wszystkim za fachowe porady. Chciałabym dodatkowo dopytać, w jakich okolicznościach Google wyłącza konta, gdyż nie zetknęłam się wcześniej z taką sytuacją. Czy może równie chętnie likwiduje też same konta pocztowe gmail?

luk_m
09-24-2011, 22:10
Serdecznie dziękuję Wszystkim za fachowe porady. Chciałabym dodatkowo dopytać, w jakich okolicznościach Google wyłącza konta, gdyż nie zetknęłam się wcześniej z taką sytuacją. Czy może równie chętnie likwiduje też same konta pocztowe gmail?
Sądzę, że to muszą być już jakieś naprawdę rażące wykroczenia przeciwko regulaminowi.