PDA

View Full Version : Samodzielna nauka angielskiego

Mariola
09-02-2011, 22:17
Witam. Jestem studentką filologii rosyjskiej i zaczynam tłumaczyć. Moi znajomi mi zazdroszczą, że w takim stopniu znam rosyjski. A ja im zazdroszczę, że znają angielski - nie w stopniu pozwalającym tłumaczyć, ale w stopniu komunikatywnym. I to dla mnie jest bolączką - uczyłam się angielskiego wiele lat w szkole, ale z przerwami. Najgorzej wspominam naukę w ogólniaku, bo grupa składała się z osób o bardzo różnym stopniu znajomości angielskiego, więc ja już nawet nie mogłam nadążyć i się poddałam. Potem poszłam na studia i przez 2 lata nie miałam żadnej styczności z angielskim. Gdy szukam pracy z rosyjskim to się okazuje, że najczęściej wymagają KOMUNIKATYWNEGO angielskiego. Ja nawet takiego poziomu nie mam. Chce coś z tym zrobić, ale krucho z kasą, aby pójść do szkoły językowej na kurs. Chciałabym sama poduczyć się angielskiego i w końcu z czystym sumieniem móc powiedzieć, że mam komunikatywny angielski.

W związku z tym (trochę się rozpisałam;) ) mam do was prośbę: czy znacie jakieś niedrogie książki, strony internetowe, filmiki, które pomogłyby mi samej opanować angielski do poziomu komunikatywnego? Podkreślam, że chodzi mi o "dogadanie się", czyli abym zaczęła w miarę mówić po angielsku. Z góry dziękuję za wszelką pomoc i podziwiam tych co dobrze znają angielski. Mówią, że jak ktoś zna jakiś język dobrze to ma ogólnie smykałkę do języków obcych - w moim przypadku z angielskim to się nie sprawdziło.

sonrisa
09-03-2011, 09:08