PDA

View Full Version : Przedstawiamy się

hanulja12
08-01-2011, 11:53
Drodzy Forumowicze,

a może zanim moderatorzy forum pozakładają grupy/zakątki językowe to sami spróbujemy się zorganizować?
Ja proponuję zebrać w jednym miejscu rusycystów i białorutenistów, czy ogólnie specjalistów z zakresu filologii wschodniosłowiańskiej. Bo to i raźniej, i w razie czego wiadomo u kogo szukać pomocy.:)

Pozdrawiam wszystkich

Mariola
08-01-2011, 12:15
Rusycystka;)

kamilajka
08-01-2011, 12:43
Witam!
Z wykształcenia jestem anglistka, ale z zamiłowania - rusycystką. Mieszkałam trochę za (wschodnią) granicą.

Pomysł na kącik jest super. Szkoda tylko, że trudno będzie tworzyć różne wątki w tym dziale. Może umówimy się, że przy tworzeniu nowego wątku w tytule dodamy "RU, BE. ...", a w miejscu ... - temat wątku? Dzięki temu łatwiej będzie nam się odnaleźć.

A na razie pytanie - jak zrodziła się wasza pasja do rosyjskiego/białoruskiego?

Mariola
08-01-2011, 12:49
Po prostu wodzącym językiem od podstawówki do końca liceum był u mnie rosyjski i tak jakoś wyszło;).

hanulja12
08-01-2011, 13:37
Może umówimy się, że przy tworzeniu nowego wątku w tytule dodamy "RU, BE. ...", a w miejscu ... - temat wątku? Dzięki temu łatwiej będzie nam się odnaleźć.

Dobry pomysł :)

A co do zainteresowań rosyjskim, to u mnie wyszło całkowicie przypadkowo i spontanicznie. Wymyśliłam sobie studia filologiczne, w oczy rzuciła mi się filologia rosyjska i postanowiłam spróbować. Zaczynałam od zera, bo nie znałam wcześniej nawet alfabetu, ale po pierwszych porażkach (z alfabetem właśnie) było juz tylko lepiej. A co do białoruskiego - na trzecim roku studiów musiałam sobie dobrać drugi język wschodniosłowiański. Wybrałam białoruski, trochę na przekór temu, że wszyscy wybierali ukraiński. Fajna przygoda, ciekawy język, a po drodze trafił mi się też udział w przedstawieniu teatralnym, które przygotowała nasza grupa białoruska - po białorusku oczywiście.:)

NataliaZ
08-01-2011, 20:40
Witam!