PDA

View Full Version : Pozycje książkowe dla początkujących tłumaczy filmowych

UR87
08-14-2011, 10:43
Czy znacie jakieś ciekawe książki, które przybliżają tajniki tłumaczenia filmowego? Interesuję się tłumaczeniem filmów, ale prawdę mówiąc nie mam za bardzo doświadczenia. Ostatnio zetknęłam się z książką "Jak Redagować Napisy do Filmów" Grażyny Adamowicz-Grzyb i wydaje mi się, że jest to książka godna polecenia dla takich amatorów jak ja :) którzy potrzebują mieć wszystko wyjaśnione od podstaw. Co byście jeszcze polecili?

annak285
08-14-2011, 16:21
Arkadiusz Belczyk "Tłumaczenie filmów'. Nie czytalam ksiazki, ale byłam na warsztatach dotyczących tłumaczenia audiowizualnego prowadzonych przez p. Belczyka i bylam bardzo zadowolona. Spodziewam sie wiec, ze ksiazka jest rownie dobra.

Weronika
08-15-2011, 09:10
Arkadiusz Belczyk "Tłumaczenie filmów'. Nie czytalam ksiazki, ale byłam na warsztatach dotyczących tłumaczenia audiowizualnego prowadzonych przez p. Belczyka i bylam bardzo zadowolona. Spodziewam sie wiec, ze ksiazka jest rownie dobra.

Ja książkę mam i polecam. Wiele ciekawych przykładów, wydaje się być pomocna :)

apprentice
09-15-2011, 18:25
Również jak najbardziej polecam "Tłumaczenie filmów" Arkadiusza Belczyka. Czyta się ją z przyjemnością - napisana w przystępny sposób, zawiera ogromną liczbę ciekawych przykładów. Jest to książka naprawdę warta polecenia - jest w niej niemalże wszystko, co powinno znaleźć się w tego typu publikacji: cała specyfika tłumaczenia filmów, sposoby tłumaczenia, cechy dobrze opracowanych napisów, jak prawidłowo rozstawić napisy, jak skracać dialogi, dzielić napisy etc.

BarbaraAnna
09-15-2011, 18:43
Ze swojej strony mogę polecić "Przekład audiowizualny" Teresy Tomaszkiewicz- książka o tajnikach tłumaczenia audiowizualnego.

lummen
09-17-2012, 13:01
a ile czyni ta książka Belczyka?

Hadrian
09-22-2012, 23:22