PDA

View Full Version : To nie zawód, to choroba

cynamonowapanna
08-09-2011, 16:30
Tak się ostatnio zastanawiam mad marnym losem tłumaczy i coraz częściej dochodzę do wniosku, że to nie zawód, a ciężka choroba psychiczna.
Słuchanie rozmów obcokrajowców na ulicach, dreszcze zniesmaczenia, kiedy się słyszy błędy językowe, czytanie książek i rozmyślanie „a jakbym ja to przetłumaczył?", zbieranie "fajnych" słów...
Też czasem macie takie wrażenie, że to nie do końca normalne?

Judyta
08-09-2011, 16:33
To nawet nie choroba, to istne szaleństwo! :)

hanulja12
08-09-2011, 16:48
Też uważam, że nie choroba, ale wariactwo czyste, żeby nie powiedzieć zboczenie... Ale co zrobić, taki już nasz los.
:)

voopeem
08-09-2011, 18:48
Według mnie takie "objawy" przychodzą nie tyle z zawodem tłumacza, co z bardzo dobrą znajomością języka.

Ju$ti
08-10-2011, 11:46
To takie małe 'skrzywienie zawodowe';p I zgadzam się z voopeem, że jest ściśle związane z dobrą znajomością języka obcego. Ja, jako że studiuję filologię rosyjską, uwielbiam 'podsłuchiwać' osoby mówiące w tym języku (szkoda, że nieczęsto można je spotkać:(), bo brzmią zupełnie inaczej niż to, co można usłyszeć na uczelni od wykładowców - nawet tych świetnie władających językiem. :D

monka
08-10-2011, 12:24
Zgadzam się z przedmówcami - to choroba filologów:)
Oprócz tego, co zostało już wymienione, ja często analizuję składnię zdań jeśli coś czytam po francusku (nie mogę się powstrzymać!) i rozmyślam nad pięknem i prostotą tej składni:D

ClaroIntelect0
08-10-2011, 12:32
Oj tak, tak - to całkowite skrzywienie nie tylko zawodowe, ale ogólnie życiowe. Ja również nie mogę się powstrzymać od wyłapywania słów w innych językach na ulicy- mam jakis 6. zmysł do tego :). Co do stylu mówienia - tez musze przyklasnąć przedmówcom- wszelkie błędy oraz co gorsze wady wymowy (np. niewyraźna artykulacja czy seplenienie )nie ujdą uwadze. Może wlasnie dlatego niespecjalnie lubię hiszpański; estetyka dźwiękowa tego języka jakoś mnie nie przekonuje.