PDA

View Full Version : Rosnąca popularność języka hiszpańskiego?

monka
08-09-2011, 17:22
Zauważyłam spadek popularności języka francuskiego na rzecz języka hiszpańskiego, który jest coraz bardziej promowany i coraz więcej szkół posiada go w swojej ofercie edukacyjnej. Jako że jestem studentką filologii romańskiej, zaczęłam się zastanawiać, czy nie lepiej ukierunkować się na język hiszpański. Czy uważacie, że zapewniłoby mi to w przyszłości lepszą pracę?

xxpdxx
08-09-2011, 19:04
Zauważyłam spadek popularności języka francuskiego na rzecz języka hiszpańskiego, który jest coraz bardziej promowany i coraz więcej szkół posiada go w swojej ofercie edukacyjnej. Jako że jestem studentką filologii romańskiej, zaczęłam się zastanawiać czy nie lepiej ukierunkować się na język hiszpański. Czy uważacie, że zapewniłoby mi to w przyszłości lepszą pracę?

Myślę, że tak, na pewno będziesz miała większą ilość ofert pracy. Hiszpanie chętniej współpracują z obcokrajowcami, bo zależy im na popularyzacji języka. Za jakiś czas prawdopodobnie wyprze język angielski. Era francuskiego już minęła i raczej już nie wróci

monka
08-09-2011, 19:56
Myślę, że tak, na pewno będziesz miała większą ilość ofert pracy. Hiszpanie chętniej współpracują z obcokrajowcami, bo zależy im na popularyzacji języka. Za jakiś czas prawdopodobnie wyprze język angielski. Era francuskiego już minęła i raczej już nie wróci

Dziękuję Ci bardzo za odpowiedź :) Niestety spadek zainteresowania francuskim jest zauważalny. Dobrze, że uczę się dwóch języków i mam pole manewru. Zdecydowanie wolę francuski, trzeba jednak brać pod uwagę potrzeby rynku i swoją przyszłość. Czy mogłyby się wypowiedzieć osoby, które skończyły romanistykę?

filoaga
08-09-2011, 22:49