PDA

View Full Version : Dobra uczelnia

Mariola
08-08-2011, 16:13
Pierwszym krokiem do zawodu tłumacza (jeśli wybieramy ścieżkę zawodową przez zdobycie tytułu magistra filologii) jest wybranie odpowiedniej uczelni. Ja od października zaczynam studia uzupełniające z filologii rosyjskiej na UMCS w Lublinie, gdzie ukończyłam licencjat. Uważam, że nauka rosyjskiego jest na wysokim poziomie. Bardzo podobają mi się zajęcia z tłumaczenia pisemnego. Niestety, do tej pory nie było żadnych zajęć dotyczących tłumaczenia ustnego. Wg informatora studiów, będą tłumaczenia ustne na magisterce.
Może ktoś polecić dobre studia podyplomowe tłumacza języka rosyjskiego?

A Wy gdzie studiujecie? Jesteście zadowoleni ze swoich uczelni?

Natinka
08-08-2011, 16:36
Ja studiuję na UW aglistykę. Są to studia II stopnia i mimo tego,że zaoczne poziom zajęć i ich prowadzenie jest ciekawe i zadowalające. Ze względu na pociąg do tłumaczeń wybrałam secjalizację językoznawczą, w obu semestrach 1 roku wybrałam zajęcia u T. Kamińskiej, Pani była tłumaczem Wałęsy;p Zajęcia bardzo wymgające, praca samodzielna, różne teksty od literackich po prawnicze, zaświadczenia od lekarzy itd. Tłumaczenia ustne i pisemne, a najgorsze było zaliczenie- tłumaczenie a vista zeznań świadka na angielski. Ojoj odrazu dotarło do mnie, że praca tłumacza to nie piece of cake:p

orma
08-08-2011, 21:20
Na UWM w Olsztynie są studia podyplomowe na tłumacza przysięgłego z języka rosyjskiego. Wiem, że kilka osób taki tytuł otrzymało :) Na licencjacie na UMK mieliśmy tłumaczenia, niestety tylko przez rok. Niestety, bo przedmiot bardzo rozwijający i pomocny. Przerabialiśmy najczęściej spotykane dokumenty jak choćby podanie czy upoważnienie, ale tłumaczyliśmy też Konstytucję, Konwencję Praw Dziecka. Na miałam na magisterce na UWM był przekład artystyczny, bardzo konkretny i przydatny. Ćwiczyliśmy przy okazji tłumaczenie symultaniczne, co jest dużym plusem, wiem nad czym muszę popracować:).

Viima
08-09-2011, 00:02